• Pagrindinis
  • Apie
  • Dokumentai
  • Kontaktai
  • EN

Andrius Kubilius

Andrius Kubilius

  • Pagrindinis
  • Apie
  • Dokumentai
  • Kontaktai
  • EN

Andrius Kubilius

Type To Search

Andrius Kubilius

  • Pagrindinis
  • Apie
  • Dokumentai
  • Kontaktai
  • EN
Baltarusija

Baltarusija: keturių veiksmų planas

2021-06-04

Po pastarųjų savaičių įvykių, susijusių su Baltarusija, visiems kyla natūralus klausimas – kas toliau? Ką Vakarai gali padaryti, kad Lukašenkos režimas būtų galiausiai sustabdytas ir Baltarusijos žmonės atgautų tai, ką Lukašenka iš jų pavogė – teisę į laisvus ir demokratinius rinkimus? Kaip galų gale sustabdyti režimą, kuris, laiku neužkirtus kelio, iš autoritarinio tampa teroristiniu? Kaip sustabdyti Putino planus realizuoti „šliaužiančią“ Baltarusijos aneksiją, kuri savo galutiniu rezultatu niekuo nesiskirs nuo Krymo okupacijos?

Visi šie klausimai iš Vakarų reikalauja aiškių atsakymų ir aiškių veiksmų. Gerai, kad iš karto po lėktuvo užgrobimo Europos Sąjunga pademonstravo jai nebūdingą ryžtą, vieningumą ir efektyvumą, gerai, kad yra planuojami nauji sankcijų paketai, tačiau yra verta galvoti ir apie papildomus svertus, kurie padėtų galiausiai išspręsti Baltarusijos krizę. Artimiausiu laikotarpiu matau svarbias 4–ias priemones, apie kurias kol kas kalbama nedaug. Jas galima būtų labai glaustai apibūdinti:

I. „Tarptautinis Tribunolas Lukašenkai“: visiškai akivaizdu, kad Lukašenkos veiksmai, tiek teroristiškai užgrobiant lėktuvą, tiek persekiojant Baltarusijos žmones, atitinka visus nusikaltimų, baudžiamų pagal tarptautinę teisę, požymius. Taip pat yra akivaizdu, kad tai kada nors bus nagrinėjama kokiame nors tarptautiniame tribunole.

Jau dabar tarptautiniai ekspertai renka tokių nusikaltimų įrodymus ir liudijimus. Tačiau tokio Tribunolo reikia šiandien, o ne kada nors, nes tik tai gali sustabdyti iki šiol nestabdomus nusikaltimus. Vakarų demokratijos turi skubiai svarstyti, kaip tokius Tribunolus būtų galima steigti nelaukiant, kol tam pritars Jungtinės Tautos, kuriose Kremlius visada panaudos veto teisę tam, kad tokius sprendimus blokuotų.

Tokie Vakarų demokratijų sprendimai yra reikalingi šiandien ne tik tam, kad Lukašenkos nusikaltimai būtų sustabdyti nedelsiant, bet ir tam, kad kiti lyderiai, linkstantys į autoritarizmą ir į brutalų opozicijos persekiojimą, būtų jau šiandien preventyviai perspėti apie tai, kas jų laukia, jeigu jie seks Lukašenkos pėdomis.

II. „Baltarusiškos sankcijos Putinui“: V. Putinas išlieka vieninteliu Lukašenkos rėmėju ir sąjungininku. Tik dėl jo paramos Lukašenka gali tęsti savo nusikaltimus prieš Baltarusijos žmones ir netgi imtis teroristinių veiksmų. V. Putinas neslepia savo suinteresuotumo, kad už tokią paramą nelegitimus pilietis Lukašenka jam atiduos Baltarusijos suvereniteto likučius ir V. Putinas galės iki galo realizuoti neteisėtą, šliaužiančią Baltarusijos aneksiją. Abu V. Putino veiksmai – tiek parama teroristiniam Lukašenkos režimui, tiek šliaužiančios aneksijos planai – yra grubus pasikėsinimas į Baltarusijos suverenitetą, kuris priklauso ne nelegitimiam Lukašenkai, o Baltarusijos žmonėms. Vakarai turi nedelsdami aiškiai ir garsiai įvardinti, kad yra pasiruošę įvesti griežčiausias sankcijas Rusijai, jeigu Kremlius artimiausiu metu nesustabdys savo paramos nusikalstamam Lukašenkos režimui ir jeigu Kremlius neatsisakys savo planų realizuoti neteisėtą Baltarusijos aneksiją.

V. Putinas turi suprasti, kad „baltarusiškos sankcijos“ bus tokios pat skausmingos, kaip ir „ukrainietiškos sankcijos“, kurių Kremlius sulaukė 2014 metais po Krymo ir Donecko okupacijos.

III. „Dž. Baideno spaudimas V. Putinui“: birželio 16 d. planuojamas Dž. Baideno ir V. Putino susitikimas yra gera proga perduoti šią vieningą Vakarų žinutę V. Putinui – šalin rankas nuo Baltarusijos! Lygiai taip pat ir nuo Ukrainos, ir nuo A. Navalno! Lygiai taip pat turi būti aiškiai įvardintos pasekmės (sankcijos), jeigu Kremlius vaizduos, kad neišgirdo ar nesuprato raginimo nebebūti Lukašenkos nusikaltimų rėmėju ir priedanga. Pastaruoju laikotarpiu Kremlius mandagias Vakarų kalbas, diplomatines vingrybes, bandymus įžvelgti sielą Putino akyse supranta tik kaip Vakarų silpnumo ženklą, kas tik skatina dar didesnį Kremliaus agresyvumą. Pats laikas Vakarams išmokti su Kremliumi kalbėtis kieta principų kalba. Baltarusijos krizė yra testas Vakarams.

IV. „Vakarų (Europos Sąjungos) lyderystė“: viena iš Vakarų bėdų, išryškėjusių per besitęsiančią Baltarusijos krizę – aiškus lyderystės deficitas. Mintyse peržvelgęs visas Europos Sąjungos institucijas, negali atrasti nei tokių institucijų vadovų, nei jų pavaldinių, kuriuos galėtumei įvardinti kaip lyderius, kurie 7/24 valandas užsiimtų Baltarusijos krizės sprendimu. Tą patį galima pasakyti ir apie ES nares: smarkiau pradedama judėti tik tuo atveju, jeigu Baltarusijoje įvyksta kas nors ypatingo (pvz. lėktuvo užgrobimas). Tokiu atveju pasimato ir lyderystė, ir koordinacija, ir efektyvumas. Tačiau Baltarusijos krizės sprendimui reikia ne vienadienės, o ilgalaikės Vakarų lyderystės. Reikia bendro Europos Sąjungos ir JAV veikimo komiteto Baltarusijos krizei spręsti. Net žymiai menkesnio masto Sakartvelo politinei krizei spręsti prisireikė Ch. Michel, Europos Sąjungos Vadovų Tarybos Prezidento, asmeninės lyderystės pastangų. Tokio pobūdžio lyderystės reikia ir Baltarusijos krizės sprendimui. Šis 4–ių veiksmų planas yra reikalingas ne tik daug iškentėjusiai Baltarusijai. Jis taip pat reikalingas ir Europos Sąjungai bei visiems Vakarams, kad būtų galima pagaliau išsivaduoti iš kankinančio bejėgiškumo jausmo.

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/ringas/politics/andrius-kubilius-baltarusija-keturiu-veiksmu-planas.d?id=87363595

PrevRevoliucija Rusijoje?

Revoliucija Rusijoje?

2021-01-29

A. Kubilius, R. Stanionis. „Rytų Partnerystė“ ir Vakarų pasyvumo įveikimas: naujas impulsas Europos integracijai

2021-10-19
NextA. Kubilius, R. Stanionis. „Rytų Partnerystė“ ir Vakarų pasyvumo įveikimas: naujas impulsas Europos integracijai

Kitos naujienos

Daugiau
Baltarusija
2020-08-18by jonas

Baltarusija: kas toliau?

Kas iki šiol įvyko? A. Lukašenka pralaimėjo rinkimus. Toliau bando išsilaikyti valdžioje,...
Daugiau
Baltarusija
2024-03-15by jonas

Kodėl Lukašenkai sekasi Lietuvoje?

Prieš kelias dienas VSD ir AOTD (Antrasis Operatyvinių Tarnybų Departamentas prie KAM)...
Kategorijos
  • Baltarusija8
  • ES gynyba ir saugumas10
  • Europos Parlamentas3
  • Europos Sąjunga14
  • Izraelis1
  • Klimato kaita1
  • Lietuva4
  • Migracija1
  • Rusija9
  • Rusijos agresija1
  • Rytų Partnerystė4
  • Sakartvelas1
  • Ukraina10
Archyvai
  • 2025 m. gegužės mėn. 1
  • 2025 m. kovo mėn. 1
  • 2025 m. vasario mėn. 2
  • 2025 m. sausio mėn. 1
  • 2024 m. lapkričio mėn. 3
  • 2024 m. spalio mėn. 1
  • 2024 m. liepos mėn. 3
  • 2024 m. gegužės mėn. 1
  • 2024 m. balandžio mėn. 1
  • 2024 m. kovo mėn. 3
  • 2024 m. vasario mėn. 1
  • 2024 m. sausio mėn. 2
  • 2023 m. gruodžio mėn. 3
  • 2023 m. lapkričio mėn. 2
  • 2023 m. spalio mėn. 1
  • 2023 m. rugpjūčio mėn. 3
  • 2023 m. liepos mėn. 1
  • 2023 m. birželio mėn. 1
  • 2023 m. vasario mėn. 1
  • 2022 m. gruodžio mėn. 1
  • 2022 m. spalio mėn. 2
  • 2022 m. kovo mėn. 1
  • 2021 m. lapkričio mėn. 1
  • 2021 m. spalio mėn. 1
  • 2021 m. birželio mėn. 1
  • 2021 m. sausio mėn. 1
  • 2020 m. gruodžio mėn. 1
  • 2020 m. rugsėjo mėn. 1
  • 2020 m. rugpjūčio mėn. 2
  • 2020 m. liepos mėn. 1
  • 2020 m. birželio mėn. 1
  • 2020 m. balandžio mėn. 1
  • 2020 m. kovo mėn. 1
  • 2020 m. vasario mėn. 1

Tweets by KubiliusA

© 2025 Visos teisės saugomos

 

Privatumo politika

Siekdami teikti geriausią patirtį, įrenginio informacijai saugoti ir (arba) pasiekti naudojame tokias technologijas kaip slapukus. Jei sutiksime su šiomis technologijomis, galėsime apdoroti duomenis, tokius kaip naršymo elgsena arba unikalūs ID šioje svetainėje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikras funkcijas ir funkcijas.

Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}